Corporate identiteit en website project

Borderz

Opdracht

Opdrachtomschrijving

In oktober 2017 nam Eva Schriemer contact met mij op. Ze deed een aanvraag voor een nieuw logo, huisstijl en website voor haar onderneming. Ze is zelfstandig casemanager psychiatrie, doet individuele thuisbegeleiding en ze heeft sinds 2016 een dagbesteding op haar boerderij. Dit alles onder de naam ‘Demenz’ wat refereert aan ‘De Mens’. Deze naam bleek toch wat verwarrend, omdat je bij Demenz al gauw aan dementie denkt.

Verder had ze in 2017 een nieuw programma ontwikkeld, genaamd ‘Grenzenrijk’. Dit programma bestaat uit een aantal sessies waarbij ze mensen door middel van oefeningen beter bewust maakt van waar hun grenzen liggen, hoe ze deze moeten bewaken en hoe ze deze kunnen aangeven.

Omdat de oude naam en website niet meer voldeed en ze dit nieuwe programma in de markt wil zetten, koos ze voor de nieuwe bedrijfsnaam ‘Borderz’. Je raad het al, ‘grenzen’ in het Engels, maar dan met een z op het eind. Aan mij de opdracht om een geheel nieuw logo, huisstijl en website te ontwikkelen. Ze wilde graag fuchsia rose als accentkleur.

Oplossing

Eva leert mensen om hun grenzen op een duidelijke manier aan te geven. Daarom heb ik gekozen voor een vrij ‘streng’ lettertype in de bedrijfsnaam. De hand in het logo geeft een duidelijk ‘stop’ signaal aan en de lijn staat voor ‘tot hier en niet verder’.

De website heeft een persoonlijke, laagdrempelige uitstraling. Er is duidelijk te zien wie Eva is en wat ze allemaal te bieden heeft. In de site zit een blog module, waarin Eva artikelen uit haar vakgebied en haar ervaringen kan plaatsen.

Email marketing

Verder bevat de website een quiz, waarin mensen getriggerd worden om te testen of ze goed hun grenzen kunnen aangeven. Na het doen van de online quiz, ontvangen de mensen automatisch een gepersonaliseerde email met het resultaat van de quiz. In die email staat een link om zich eventueel aan te melden voor gratis artikelen van Eva, die gaan over grenzen. Na het klikken op deze link ontvangen ze dan zo nu en dan artikelen in hun mailbox. Af en toe wordt er in zo’n email de mogelijkheid geboden om gratis meer informatie over het Grenzenrijk programma te ontvangen. Via een link komen ze dan in een nieuwe email campagne terecht. Nu ontvangen ze emailtjes met o.a. korte video’s over het Grenzenrijk programma, referenties van deelnemers, etc. Uiteindelijk wordt er een aanbod gedaan om zelf ook deel te gaan nemen aan dit programma.

Al deze emails worden automatisch verstuurd en niet eerder dan dat de potentiële klant dat zelf aangeeft. Deze bepaalt dus zelf door op de linkjes te klikken of hij/zij meer wil weten. Hierdoor krijgt deze niet het gevoel dat er iets wordt ‘opgedrongen’ of aangesmeerd.

Bekijk hoe Eva de samenwerking met mij heeft ervaren op de referentiepagina.

  • Logo design
  • Huisstijl design
  • Corporate identiteit
  • Grafisch webdesign
  • Functioneel webdesign
  • Website bouwen in WordPress
  • Contentcreatie
  • Email marketing
  • SEO basis

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?

Stuur dan vrijblijvend een mailtje via het contactformulier of bel me even. Ik hoor graag van je!

Contactinformatie

Blog