Corporate identiteit en website project

cupking

Opdracht

Opdrachtomschrijving

Ik las in juni 2017 op Facebook een berichtje van Paul van Berlo (Eigenaar ‘Loud Noise‘, directeur ‘Dynamo MetalFest‘ en ‘Into the Grave – CityRock’) dat hij iemand zocht die een logo en website kon ontwerpen/bouwen voor zijn nieuwe business genaamd ‘Cupking’.

Als organisator van grote festivals gebruikt Paul en zijn team hardplastic festivalbekers die door de bezoekers na gebruik weer bij de bar ingewisseld worden tegen een muntje. Zo liggen er na afloop van het festival geen kilo’s plastic wegwerpbekers op de grond, maar zijn ze terug achter de bar. De bekers worden dan in een speciale wasstraat schoongemaakt voor hergebruik. Dit is milieuvriendelijk en scheelt de organisator tijd en geld voor afvalverwerking. Verder zorgt het voor een duurzame uitstraling van het festival.

Dit concept wilde Cupking in de markt zetten en aanbieden aan andere organisatoren van festivals.
Er was dus een duidelijk en herkenbaar logo nodig en een professionele website. Verder moest er snel gehandeld worden, omdat er binnen 2 weken een advertentie geplaatst ging worden in een vakblad.

Oplossing

Het berichtje op Facebook zorgde voor zo’n 10 serieuze inzendingen, waaronder mijn inzending. Ik had een complete identiteit neergezet, inclusief een compleet geschreven en opgemaakte advertentie. Het logo is gebaseerd op ‘Koning der dieren’ (King). Dit i.v.m. de milieubewuste uitstraling. Ik heb gekozen voor een gorilla (King Kong) i.p.v. een leeuw. Een leeuw doet teveel denken aan voetbal festiviteiten. Dit concept heb ik door een professionele tekenaar (Jordy te Braak) laten uitwerken tot het huidige logo. De kleurstelling heb ik clean gehouden, met een groene (milieu) accentkleur.

De mannen van Cupking waren erg enthousiast over het concept en ik heb toen de opdracht mogen uitvoeren. Jasper Schoonhoven (Inforitus) heeft toen mijn ontwerpen uitgewerkt tot een goed draaiende website.

In februari 2018 heb ik van Alex Elsinga (mede-directeur) gehoord dat ze door de advertentie en de website veel aanvragen binnenkrijgen en veel offertes moeten uitschrijven. Dit gaan we gemakkelijker maken door middel van een nieuwe offerte module binnen de website.

  • Logo concepting
  • Corporate identiteit
  • Advertentie design
  • Brochure design
  • Grafisch webdesign
  • Functioneel webdesign
  • Website bouwen (Inforitus)
  • Contentcreatie
  • SEO

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?

Stuur dan vrijblijvend een mailtje via het contactformulier of bel me even. Ik hoor graag van je!

Contactinformatie

Blog