Websites en printmedia ontwikkelen met visie

Contact
Selecteer een pagina

Website project

Kids Glemmer

Home » Projecten » Website Kids Glemmer

Opdrachtomschrijving

Naast het grote muziek-strandspectakel ‘Glemmer Beach‘ wat jaarlijks op het strand van Lemmer wordt gehouden bestaat er sinds 2013 op diezelfde locatie ook ‘Kids Glemmer‘ een groots opgezet muziek-, speel- en doe-festival voor kinderen tot en met 12 jaar. Via Pranavision, een communicatie-advies en full-service reclame bureau uit Lemmer, kreeg ik de vraag of ik samen met hen de nieuwe website voor Kids Glemmer wilde realiseren. Zij hadden al de huisstijl ontwikkeld en zorgden voor teksten en foto’s. Mijn opdracht was om in een paar weken tijd vanaf nul een goed werkende website te bouwen, waarin huisstijl en sfeer goed naar voren komen. Verder moest het mogelijk worden om via de website (ook op mobiel) kaartjes voor het evenement te kopen. Ook moest er een inschrijf formulier komen zodat vrijwilligers zich via de website konden aanmelden om mee te helpen met dit grote evenement.

Oplossing

Eén van de belangrijkste doelen is natuurlijk om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken om met hun kinderen naar dit kinder festival te komen. Grote sfeerbeelden op de homepage die het succes van vorige edities laten zien, een duidelijk programma met namen van (grote) artiesten en korte uitnodigende teksten zijn dus erg belangrijk. Dit helpt natuurlijk ook mee om nieuwe vrijwilligers aan te trekken om mee te helpen aan dit festival. Verder zorgt de vrolijke, herkenbare huisstijl voor eenheid in alle uitingen, zodat het bij de spaaracties in winkels gelijk duidelijk is waar het om gaat. Ook de Facebook integratie en de mogelijkheid tot het delen van pagina’s en nieuwsberichten zorgt voor een grotere bekendheid en aantrekkingskracht van het festival.

Verder is het belangrijk om het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk te maken om kaartjes te kopen, (vooral ook op mobiel) dus op elke pagina moet duidelijk een button te vinden zijn naar de verkooppagina. Door middel van een countdown timer worden mensen onbewust aangespoord om nu alvast kaartjes te kopen, voordat ze uitverkocht zijn.

Een groot festival kan niet zonder sponsors (in dit geval ambassadeurs). Door op elke pagina deze prominent te laten zien en ook groot op het festival wordt het voor bedrijven aantrekkelijk om mee te doen. Bovendien wordt via een eigen ambassadeurs pagina laten zien wat de mogelijkheden zijn d.m.v. een duidelijke prijstabel.

Ook is het erg belangrijk om (nieuwe) vrijwilligers aan te trekken. Via een handig inschrijfformulier kunnen vrijwilligers zich via de website aanmelden, waarna ze automatisch een bevestigings email ontvangen met verdere instructies.

Het handige voor de organisatie is, dat de vrijwilligers die zich hebben aangemeld, via Mailchimp gesegmenteerd kunnen worden per werkzaamheden. De organisatie kan dus in één keer een email naar alle vrijwilligers sturen, maar kan er ook voor kiezen om alleen een mail naar bijv. de horeca groep te sturen of naar de op- en afbouw groep.

De online kaartverkoop en aanmelding van vrijwilligers is allemaal gekoppeld aan Google Analytics, zodat het succes van de website meetbaar is en waar voor volgend jaar de mogelijke verbeterpunten liggen.

  • Grafisch webdesign
  • Functioneel webdesign
  • Website bouwen in Divi WordPress
  • Implementatie online tickets kopen
  • Inschrijfformulier koppeling Mailchimp
  • SEO basis

© JeroenWebsitemarketing.nl | Privacybeleid