Ik heb het internet zien opkomen. In 2001 ben ik gestart als grafisch vormgever / webdesigner bij Van der Let & Partners in Heerenveen. Onze studio bestond in die tijd slechts uit 3 man. Pionieren. Alles kunnen en willen maken. Wat we niet wisten, dat zochten we zelf uit.
In die tijd waren websites nog niet functioneel, ze moesten er vooral cool uitzien, als een soort digitale visitekaartjes voor bedrijven. Met die befaamde ‘Flash-intro’s’ van korte, geanimeerde filmpjes waar de eigenaar van die site dan zo trots op was: ‘Heb je die nieuwe website van Pizzeria Italia al gezien? Mooi man, met die vliegende pizza’s in dat intro! Moet je ook eens kijken!’.
Dat het na 2 of 3 keer kijken van het intro eigenlijk best irritant begon te worden, daar kwam men al snel achter. Je wilt niet elke keer weer dat intro zien, nee, je wilt direct naar de pagina waar de informatie staat die je zoekt.
Die waren er nog (bijna) niet. Als je wat wilde kopen, dan wilde je niet eerst wachten tot je PC was opgestart met dat piepende modem. Nee, in diezelfde tijd kon je net zo goed ff naar de winkel fietsen, het product beetpakken, ronddraaien, voelen en dan kopen. Zomaar iets kopen vanaf een plaatje, dat was toch niet vertrouwd?
Pas nadat de mobieltjes vervangen werden door smartphones, en men overal kon internetten waar men wilde, werden er steeds meer producten online besteld. De vraag naar webshops nam sterk toe en doet dat nog steeds. Zelfs steeds meer particulieren, die zelf nooit een fysieke winkel gehad hebben, verkopen nu spullen online in hun eigen webshop.
Websites zijn niet meer weg te denken. Ook niet uit mijn zakelijk leven.
“Na 15 jaar bij Van der Let & Partners besloot ik zelfstandig verder te gaan. Zodat ik de lat zo hoog kan leggen als ik wil, websites en andere projecten kan ontwikkelen die aan alle kanten kloppen.”
Sinds 2018 heb ik achter huis mijn eigen tuinkantoor waar ik goed gefocust kan werken en toch dicht bij mijn zoon (17) en dochter (14) kan zijn.
Mijn werk is niet mijn enige creatieve uitlaatklep. Ik speel daarnaast meer dan 20 jaar gitaar in een stevige band, samen met mijn vrienden. We schrijven eigen nummers, nemen zelf de muziek op en ik doe de vormgeving en promotie.
Mijn doel is om mooie websites en ander projecten te ontwikkelen, maar altijd met het uiteindelijke resultaat van jou als klant voor ogen: meer klanten, meer bezoekers, lezers en meer conversie. Via jouw website, zoekmachine optimalisatie (SEO en SEA) of allerlei combinaties van marketingmiddelen.
Omdat ik vind dat je op je vakgebied diepgaande kennis moet bijhouden, werk ik graag samen met externe tekstschrijvers, fotografen en SEO/SEA-experts om tot een nog beter resultaat te komen. We houden elkaar scherp en durven ook echt voor elkaar in te staan.
Misschien denk je: “mooie woorden, maar hoe ziet dat er nu in de praktijk uit?” Neem eens een kijkje in mijn portfolio!
In mijn blog artikel ‘Wat kost een website en wanneer is ie klaar?‘ lees je meer over prijzen voor het bouwen van websites.